۱۳۹۲ خرداد ۳۰, پنجشنبه

انتقال ژیلا بنی یعقوب به بیمارستان بر اثر سانحه در زندان








انتقال ژیلا بنی یعقوب به بیمارستان بر اثر سانحه در زندان


ژیلا بنی یعقوب سه شنبه شب در پی یک حادثه، مصدوم و به اورژانس بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد، این زندانی سیاسی پس از یک روز مجددا به زندان بازگردانده شده است.
به گزارش کلمه، سه شنبه شب بر اثر سقوط یک جسم سخت از دیوار هواخوری بند بانوان زندان اوین، ژیلا بنی یعقوب از ناحیه سر مصدوم و پس از انتقال به بهداری زندان به بیمارستان شهدای تجریش اعزام شده است.
علیرغم معاینه این زندانی سیاسی و ابراز نگرانی پزشکان و توصیه آنها مبنی برلزوم نگهداری ژیلا بنی یعقوب در بیمارستان، وی عصر امروز به زندان بازگردانده و به بند بانوان منتقل شده است.

بر اساس این گزارش پزشکان توصیه کرده اند که درصورت بروز هرگونه علایم از جمله حالت تهوع و سرگیجه وی سریعا به بیمارستان منتقل شود. این درحالی است که ماموران زندان از تهیه دارویی که برای کنترل وضعیت این زندانی سیاسی ضروری بوده است امتناع کرده اند.

ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار و فعال زنان، شهریور ماه سال گذشته برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری خود به زندان اوین رفته بود.

دبیر سرویس اجتماعی روزنامه سرمایه و سردبیر کانون زنان ایرانی ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در جریان سرکوب های پس از انتخابات به همراه همسرش، بهمن احمدی امویی بازداشت و در خرداد ۱۳۸۹ به یک‌سال حبس تعزیری و ۳۰ سال محرومیت از شغل روزنامه‌نگاری محکوم شد.

ژیلا بنی یعقوب در حالی به روزهای پایانی حکم خود نزدیک می شود که همسرش، بهمن احمدی امویی که او نیز روزنامه نگار و زندانی است، خرداد ماه سال گذشته در حالی که در حکم ۵ ساله اش، تبعید وجود نداشت، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.


 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر