۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

بابک اسحاقی فعال سیاسی، نویسنده،شعاعر وروزنامه نگار









بابک اسحاقی

در زمستان سال 1346 (1968 میلادی) در جنوب تهران چشم به جهان گشود پدرش از یهودیان کُرد کرند غرب و مادرش از اهالی همدان بود که با درآمد ناچیزی شکم پنج فرزند خویش را سیر میکردند . بابک در دبستان گنج دانش که زیر نظر یهودیان ایران اداره میشد دانش آموخت و سپس در دبیرستانهای کورش و اتحاد ژاله دیپلم گرفت . 

آغاز انقلاب اسلامی در ایران و شور نوجوانی او را نیز مانند دیگر جوانان ایرانی به موج

خروشان مردم کشاند و چندی بعد نیز مانند میلیونها ایرانی دیگر سیلی اشتباه خود را از انقلابیون به قدرت رسیده دریافت نمود , بابک آنروزاحساس کرد که به نسل آینده کشورش آزادی را که حق آنان بود بدهکار است و هر چه سرکوب و فقر وفشار بر ملت ایران زیادتر میشد بابک هم بیشتر به مبارزه برای آزادی ادامه می داد و وقتی که زور و سرکوب تا دم درب خانه شان رسید بابک اندیشید که باید جلای وطن کند ولی دستگیر شد و به زندان سپاه پاسداران افتاد و ماه ها زیر شکنجه و ستم در زندان بسربرد تا بتواند پس از آزادی فریاد رهایی ملتش را به گوش جهانیان برساند .




او به اسراییل مهاجرت نمود و وارد دانشگاه تل آویو شد همزمان برای چند نشریه برون مرزی مقالاتی در رابطه با جنبش آزادیخواهی ایران می نوشت , اشعار بابک که با زبانی ساده ولی گویا دردهای ایران امروز را بیان میکرد بزودی جای خود را در بین ایرانیان برون مرز و سپس از راه اینترنت در بین مردم درون مرز باز نمود تا حدی که نشریه "جمهور ی اسلامی" پخش اشعار بابک در ایران را کار "موساد" اسراییل وصهیونیستها !! دانست و نتیجه گرفت که اسراییل از طریق شعرهای بابک جوانان ایران را "بمباران ضد فرهنگی"!! می کند.

بابک امروز با کانال 10 تلویزیون اسراییل و بخش فارسی صدای اسراییل کار روزنامه نگاری میکند و ده ها نشریه چاپی و اینترنتی هر روزه اشعار بابک را به دنیا نشان می دهند کلیپ های اشعار بابک در یوتیوپ صد ها هزار بیننده دارد که نشان از رسیدن پیام آزادیخواهی بابک به دنیا است .

کتاب" نسل سوخته " در سال 2009 به انتشار رسید که بسیاری از اشعار میهنی بابک در آن گنجانده شده است و تا کنون دو بار تجدید چاپ شده است . آرمان مرتضوی خواننده خوب میهنمان به تازگی دوازده شعر از سروده های بابک را با آهنگهایی از ساخته های مجید کاظمی را در آلبومی به نام " نسل سوخته " بیرون داده است.

از اشعار معروف بابک میتوان از:

نفرین نامه, دروغ , من کجا ایرانیم , خدا نامه و رنج نامه و... یاد کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر